nieuwsbrief

Inschrijven op de gratis nieuwsbrief

 

16.11.2012 Kandidaten Schoonste Boerin 2013-2014 voorgesteld

Field Communication heeft in de Gentse Arteveldetoren van hoofdsponsor KBC de negen kandidaten voorgesteld voor de vijfde editie van de Schoonste Boerin van Vlaanderen. De dames zullen nog tot de verkiezingsavond op Agriflanders (12 januari) strijden om het ambassadeurschap van de Vlaamse land- en tuinbouw 2013-2014.

De wedstrijd Schoonste Boerin werd in 2002 voor de eerste keer georganiseerd, met als doel het beeld van de Vlaamse land- en tuinbouwsector en zijn boerinnen bij te sturen. Tien jaar later is die ambitie nog altijd actueel. “Boerinnen zijn sterke, ondernemende vrouwen, maar dat wordt nog te vaak vergeten”, klinkt het. De verkiezing draait dan ook niet om uiterlijke schoonheid, maar om “gezonde, pure en echte vrouwen”.

De Schoonste Boerin moet dan ook bovenal een hart hebben voor de sector en de koe letterlijk en figuurlijk bij de horens durven te vatten. De kandidaten zullen de komende maanden en tijdens de verkiezingsshow daarom getest worden op spontaneïteit, gezond boerinnenverstand, lef, assertiviteit en uitstraling. Daarenboven dienen zij de jury en het publiek ervan te overtuigen dat ze een gezonde, weldoordachte kijk hebben op de sector en op de maatschappelijke rol die de sector speelt.

Met de persvoorstelling in Gent heeft Field Communication officieel de aftrap gegeven van wat een spannende en vooral leuke verkiezingsrace moet worden. De komende maanden zullen de kandidaten nog van zich laten horen want ze krijgen de opdracht om samen een grote mediastunt voor te bereiden. Bedoeling is dat ze de sector en zichzelf daarbij onder de (positieve) aandacht van het grote publiek brengen. Tijdens de landbouwbeurs Agriflanders ten slotte, krijgen de kandidaten nog enkele praktische proeven voorgeschoteld en vindt de eigenlijke verkiezingsshow plaats.

Na die slotshow zal huidig titeldraagster Cindy Declercq haar lintje doorgeven aan de nieuwe Schoonste Boerin, die de sector de komende twee jaar zal vertegenwoordigen. De winnares en haar eredame worden gekozen door een onafhankelijke jury, maar ook het publiek mag een winnares aanduiden (publieksprijs). Daartoe wordt vanaf 17 december een online voting module op Facebook opengesteld.

Alle drie de verkozen dames krijgen behalve een lintje ook een reis naar Rhodos aangeboden, waar een professionele fotosessie zal worden georganiseerd. De Schoonste Boerin mag daarenboven een jaar lang gratis gebruikmaken van een John Deere Tractor.

De sponsors van de wedstrijd Schoonste Boerin zijn KBC, John Deere, Agriflanders, Amathus Beach Hotel, Hitachi, Boerenstebuiten TV, Varkensbedrijf, de Loonwerker en Melkveebedrijf.

Meer foto’s en een voorstelling van de kandidaten op de Facebookpagina van VILT.

Bron: eigen verslaggeving

Volg VILT ook via