nieuwsbrief

Inschrijven op de gratis nieuwsbrief

 

24.04.2013 Nieuw streekbier promoot het Belgisch trekpaard

Naar aanleiding van het project 'Paardenkracht in het boslandschap', waarbij trekpaarden opnieuw worden ingezet tijdens werkzaamheden in natuur- en bosbeheer, heeft het Limburgs sociaal economiebedrijf De Winning een nieuw Belgisch streekbier gelanceerd. Het nieuwe bier draagt de naam 7PK, waarbij 'PK' staat voor paardenkracht. Nu zondag kan je het proeven op de Dag van het Trekpaard in Lummen.

De Winning is een Limburgs sociaal economiebedrijf met een professionele dienstverlening in landschapsbeheer, ecologisch groenbeheer en korte-keten-landbouw met afgeleide horeca-activiteiten. Door samen met Brouwerij Anders het streekbier 7PK te brouwen, wil De Winning de aandacht vestigen op het Belgisch trekpaard. "Door dit krachtig dier te promoten, verdwijnt dit levend erfgoed niet uit onze bossen en landschappen", vertelt projectcoördinator Kristof Odeur.

De Winning promoot het werkend trekpaard door actief op zoek te gaan naar innovatieve technieken, nieuwe diensten en sociale meerwaarde. Het nieuwe bier is het eerste in een reeks van bieren die op de markt gebracht worden. Het blonde bier met zeven procent alcohol en een hoge nagisting op fles is gebrouwen op basis van echte haver. PK-bier heeft ook een eigen glas dat bedrukt is met het logo van het bier, een gouden Belgisch trekpaard.

Het bier is te koop in de hoevewinkel van De Winning te Lummen. Op korte termijn zal het ook in de winkelrekken verschijnen. Tijdens de Dag van het Trekpaard, die op 28 april doorgaat in Lummen, wordt het bier officieel gelanceerd en kan iedereen het proeven.

Meer info: www.dewinning.be en www.pkbier.be

Bron: eigen verslaggeving

Beeld: De Winning

Volg VILT ook via