nieuwsbrief

Inschrijven op de gratis nieuwsbrief

  
  

06.02.2019 Albert Heijn wil in België naam maken als prijsbreker

De halfvolle melk aan 55 eurocent per liter in Albert Heijn was blijkbaar maar een voorbode van de prijzenslag die de Nederlandse keten in België wil ontketenen. In zijn nieuwe reclamefolder pakt Albert Heijn uit met een hele reeks aanbiedingen van ‘1+2 gratis’. Dat geldt bijvoorbeeld voor een pak spaghetti, broodjes, paprika’s en voor bekende merkproducten als diepvriesfrieten van McCain en douchecrème van Nivea. "Dit is du jamais vu, dit hebben we nog niet meegemaakt in ons land", zegt retailexpert Gino Van Ossel (Vlerick Management School) in de krant De Morgen.

Albert Heijn staat in België reeds bekend als prijsbreker. Het wil die naam alle eer aandoen met een nieuwe promotie 1 kopen en 2 gratis. Eind dit jaar opent de grote Nederlandse concurrent Jumbo zijn eerste winkels in België. In de tijd die nog rest lijkt Albert Heijn erop uit om snel marktposities in te nemen, en zelf zoveel faam te maken dat de komst van Jumbo een non-event wordt.

Vorige week uitten het Algemeen Boerensyndicaat en Boerenbond hun ongenoegen over halfvolle melk die in ons land spotgoedkoop aangeboden wordt. Hier kost een liter 55 eurocent terwijl Albert Heijn voor diezelfde melk 87 eurocent vraagt op de thuismarkt. Blijkbaar heeft die kritiek weinig indruk gemaakt want de prijsdaling voor melk was klein bier in vergelijking met de nieuwe stunt. Retailexpert Gino Van Ossel voorspelt een nieuwe prijsoorlog. “Hoe dan ook zal het de omzet of de marge in de supermarktsector onder druk zetten.”

Lees het artikel in De Morgen.

Bron: eigen verslaggeving

Volg VILT ook via