Alpro gaat voor derde jaar op rij fors investeren

Waar er voor de Europese zuivelindustrie moeilijke tijden zijn aangebroken nu het aanbod aan melk groter is dan de vraag, ziet voedingsbedrijf Alpro de markt van plantaardige drinks en voedingsproducten jaar na jaar fors toenemen. Voor het derde jaar op rij kondigt het bedrijf een miljoeneninvestering aan. “Wij investeren onder meer in nieuwe productielijnen, nieuwe verpakkingslijnen, in de opbouw van een volledig geautomatiseerd magazijn en in andere logistieke verbeteringen. Hierdoor zal de productiecapaciteit stijgen met 25 procent”, zegt Bernard Deryckere, CEO van Alpro.
6 juni 2016  – Laatste update 14 september 2020 14:35

Waar er voor de Europese zuivelindustrie moeilijke tijden zijn aangebroken nu het aanbod aan melk groter is dan de vraag, ziet voedingsbedrijf Alpro de markt van plantaardige drinks en voedingsproducten jaar na jaar fors toenemen. Voor het derde jaar op rij kondigt het bedrijf een miljoeneninvestering aan. “Wij investeren onder meer in nieuwe productielijnen, nieuwe verpakkingslijnen, in de opbouw van een volledig geautomatiseerd magazijn en in andere logistieke verbeteringen. Hierdoor zal de productiecapaciteit stijgen met 25 procent”, zegt Bernard Deryckere, CEO van Alpro.

Volgens het bedrijf zit de verkoop van plantaardige drinks en voedingsproducten duidelijk in de lift. Sinds het gamma van drinks en voedingsproducten op basis van soja werd uitgebreid met de lancering van plantaardige drinks op basis van amandel en hazelnoot, investeerde Alpro al 155 miljoen euro. Na een investering van 80 miljoen in 2015, wil het voedingsbedrijf in 2016 115 miljoen euro investeren, waarvan 80 miljoen in België.

Samen met de investeringen nam ook het personeelsbestand van Alpro de voorbije jaren fors toe. Afgelopen jaar werden 200 extra personeelsleden aangeworven, dit jaar komen er nog eens 160 bij, waarvan 130 in België. “Tussen 2012 en 2016 steeg ons personeelsbestand daarmee met maar liefst 80 procent”, klinkt het. “Wij zijn zeer trots dat we voor het derde jaar op rij extra mensen een kwalitatieve job kunnen aanbieden in een bedrijf dat blijft innoveren en voorloper is op het vlak van lekkere, plantaardige voeding. Door onze exponentiële groei kunnen we jaar na jaar op zoek gaan naar kwalitatief geschoolde en gepassioneerde personeelsleden”, aldus de CEO van Alpro.

Alpro realiseerde vorig jaar een omzet van 480 miljoen euro en telde eind vorig jaar 1.110 werknemers in Europa, waarvan 780 in België. Het voedingsbedrijf heeft drie productievestigingen in België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Bron: Eigen verslaggeving/Belga

Beeld: Alpro

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek