België verkoopt Rusland een peer richting EK voetbal

Donderdag spelen onze Rode Duivels een EK-kwalificatiematch tegen Rusland. Hazard en co verkopen Rusland een stevige peer. Of toch alvast figuurlijk, want via een ludieke campagne op de led-reclamepanelen langs het veld wordt de Belgische conferencepeer gepromoot. Initiatiefnemer vzw Fruittelers Zuid-Limburg hekelt daarmee de Russische boycot en lanceert tegelijk een speelse promotie- en bewustmakingscampagne rond fruit van Belgische bodem en gezond eten.
20 maart 2019  – Laatste update 14 september 2020 14:49
Lees meer over:

Donderdag spelen onze Rode Duivels een EK-kwalificatiematch tegen Rusland. Hazard en co verkopen Rusland een stevige peer. Of toch alvast figuurlijk, want via een ludieke campagne op de led-reclamepanelen langs het veld wordt de Belgische conferencepeer gepromoot. Initiatiefnemer vzw Fruittelers Zuid-Limburg hekelt daarmee de Russische boycot en lanceert tegelijk een speelse promotie- en bewustmakingscampagne rond fruit van Belgische bodem en gezond eten.

Animo verzekerd donderdagavond tijdens de wedstrijd tegen Rusland. Is het niet op het veld, dan zeker ernaast. Op de 180 meter aan led-reclameborden zullen supporters geregeld een opvallende boodschap kunnen lezen: ‘From Belgium with love … The Belgian Conference Pear: World Champion in taste!’. De slogan wordt trouwens ook in het Russisch getoond. Tegelijkertijd verschijnen er hartjes die langzaam veranderen in een conference-peer.

De opvallende promotieactie gaat uit van vzw Fruittelers Zuid-Limburg, organisator van de driejaarlijkse fruitvakbeurs Fructura. Voorzitter Chris Groven: “We richten ons rechtstreeks tot de Russische supporters in het Koning Boudewijnstadion. Maar we mikken ook op de tv-kijkers in Rusland. De match zal ongetwijfeld door miljoenen Russen live op televisie gevolgd worden. Onze boodschap: Rusland, de voetbalbeker is voor ons, in ruil krijgen jullie opnieuw onze overheerlijke conferencepeer.”

Rusland sloot in de zomer van 2014 de grenzen voor landbouw- en voedingsproducten uit het westen. De fruittelers uit Haspengouw richten zich daarom rechtstreeks tot de Russische consumenten, maar ook tot alle Belgen. “We willen ook onze landgenoten warm maken voor een heerlijke en gezonde peer van bij ons. De consument staat er nog te weinig bij stil waar zijn fruit geteeld wordt. Daarom roepen we op om bewust te kiezen voor fruit van hier”, aldus Groven.

De Koninklijke Belgische voetbalbond zet mee de schouders onder dit initiatief. Tijdens verschillende officiële jeugdtornooien zal de voetbalbond 1.000 kilo fruit van Belgische bodem aan de vele jeugdspelers uitdelen. Zo wil de KBVB sporters aanmoedigen om voldoende fruit te eten. De vzw Fruittelers Zuid-Limburg zet zich al jarenlang in voor de Belgische fruitsector. Naast deze ludieke actie in de voetbalarena organiseert ze om de drie jaar Fructura Expo, ’s lands grootste vakbeurs voor hard en zacht fruit. De beurs lokte vorig jaar ruim 5.000 professionals naar de Ethias Arena in Hasselt.

Beeld: vzw Fruittelers Zuid-Limburg

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek