nieuwsbrief

Inschrijven op de gratis nieuwsbrief

  
  

23.01.2018 BelOrta en REO Veiling steunen goede doel

Zowel BelOrta als REO Veiling hebben een actie voor een goed doel op poten gezet. BelOrta schonk in november en december voor elke verkochte Migo peer een deel van de opbrengst aan Cliniclowns, REO Veiling schenkt de opbrengst van primeurkomkommers aan het Kinderkankerfonds. De BelOrta-actie leverde uiteindelijk 400 Cliniclown-bezoekjes op, bij REO gaat 910 euro naar jonge kankerpatiëntjes. 

Zowel BelOrta als REO Veiling hebben hun maatschappelijk engagement in de verf gezet met liefdadigheidsacties. BelOrta nam het initiatief om voor elke verkochte Migo peer in november en december een deel van de opbrengst aan de Cliniclowns te schenken. Uiteindelijk overhandigde commercieel manager Jo Lambrecht een cheque van 10.000 euro aan de organisatie van Cliniclowns, goed voor zo’n 400 bezoekjes aan zieke en gehandicapte kinderen.

In Roeselare werden de eerste Belgische komkommers van het nieuwe teeltseizoen geveild voor het goede doel. Het ging door de sombere winter met uitzonderlijk weinig zon om slechts één kistje met 14 komkommers, dat 910 euro opbracht. De opbrengst gaat integraal naar het Kinderkanderfonds. De REO Veiling verkocht vorig jaar 35,7 miljoen komkommers tegenover 19,5 miljoen stuks in 2009, een verdubbeling in acht jaar. West-Vlaanderen is daarmee de grootste Belgische productieregio van komkommers. Het aanbod is het hoogst vanaf mei tot en met september. 

Bron: eigen verslaggeving

Beeld: BelOrta

Volg VILT ook via