nieuwsbrief

Inschrijven op de gratis nieuwsbrief

 

26.09.2017 BFV-marketing in Azië beloond met award

Op de Asia Fruit Awards in Hong Kong is de Belgische Fruitveiling in de bloemetjes gezet voor zijn jarenlange inspanningen om de Aziatische consument kennis te laten maken met de Belgische conferencepeer. Vooral het pionierswerk van BFV in het openbreken van de Indische en vooral de Chinese markt kan op heel wat respect rekenen van de jury. “Dit is een beloning voor de campagnes die we de afgelopen tien jaar in Azië gevoerd hebben”, aldus een vereerde Marc Evrard van BFV. 

In Hong Kong werden in de marge van de meest recente Asia Fruit Logistica drie verschillende awards uitgereikt voor bedrijven die zich “op uitmuntende wijze geprofileerd hebben” op de Aziatische markt met prijzen voor retailer, importeur en marketingcampagne van het jaar. In die laatste categorie schoot de Belgische Fruitveiling de hoofdvogel af. De jury wil met de award naar eigen zeggen vooral het pionierswerk om de Aziatische markt open te breken voor de conferencepeer bekronen.

“Daar zijn we ondertussen al tien jaar mee bezig”, aldus commercieel directeur Marc Evrard. “In 2009 kregen we toelating voor appelen en peren in India, in 2010 kregen we voor de eerste keer toelating om te exporteren naar China.” De jury stelt vast dat “Westerse” peren relatief nieuw zijn voor de Aziatische consument die veeleer gewend is aan lokale variëteiten. “BFV heeft al die jaren een zeer consistente campagne gevoerd in China om de lokale consument vertrouwd te maken met de conferencepeer”, zo klinkt het in het juryverslag. “Bovendien heeft het diezelfde succesvolle tactiek ook in verschillende andere landen toegepast. Op die manier heeft het ook de weg vrijgemaakt voor andere perenexporteurs.”

“Dit is uiteraard een hele eer”, aldus Marc Evrard van BFV. “Het is inderdaad zo dat nu vanuit de buurlanden fruit wordt geëxporteerd naar de bestemmingen waar wij samen met het FAVV de eerste stappen hebben gezet. Wij willen op deze nieuwe markten een zo breed mogelijke consumentenbasis aanspreken door smaakvolle producten te leveren van een consistent hoge kwaliteit. We zullen daarbij onze huidige werkwijze, gebaseerd op een sterke branding en rechtstreeks contact met de consument via onder meer proefsessies verder blijven ontwikkelen.”

Bron: eigen verslaggeving

Beeld: BFV

Volg VILT ook via