Fenavian: “Goed rapport vleeswarensector”

Fenavian, de federatie van de vleeswarenmakers, benadrukt dat de Belgische vleeswarenbedrijven correct communiceren en een goed rapport behalen. Dit als reactie op het onderzoek van het Center for Persuasive Communication van de Universiteit Gent dat op 28 juni door Greenpeace werd bekendgemaakt. De federatie “mist nuance en correctheid” in de communicatie van Greenpeace over het onafhankelijk onderzoek.
29 juni 2018  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:46

Fenavian, de federatie van de vleeswarenmakers, benadrukt dat de Belgische vleeswarenbedrijven correct communiceren en een goed rapport behalen. Dit als reactie op het onderzoek van het Center for Persuasive Communication van de Universiteit Gent dat op 28 juni door Greenpeace werd bekendgemaakt. De federatie “mist nuance en correctheid” in de communicatie van Greenpeace over het onafhankelijk onderzoek.

Greenpeace had donderdag gecommuniceerd dat twaalf merken van voorverpakte, bewerkte vleeswaren zich met hun verpakking of productdesign rechtstreeks naar kinderen richten en daarbij marketingtechnieken gebruiken om ouders en kinderen te beïnvloeden. Het onderzoek ging om een steekproef van 189 merken. “Bij de overgrote meerderheid van onze bedrijven - zo'n 94 % - stelden de onderzoekers geen opmerkingen vast”, geeft Anneleen Vandewynckel, directeur van Fenavian, aan. “Dat is een zeer sterk signaal naar de consument.”

De federatie benadrukt eveneens dat alle producten conform het wettelijk kader en de afspraken binnen de sector communiceren. "Alle merken respecteren volgens het onderzoek van de UGent de wet", aldus Fenavian. "Dit toont aan dat de vleeswarenmakers correct werken."

Bron: Eigen verslaggeving

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek