Marijke Vanderstukken nieuwe CEO Veiling Haspengouw

Aan de top van Veiling Haspengouw vindt opnieuw een machtswissel plaats: acht maanden na zijn aanstelling als CEO van de fruitcoöperatie verlaat Filip Vanaken de organisatie en wordt hij opgevolgd door voormalig financieel directeur Marijke Vanderstukken. Vanderstukken had jarenlang een leidinggevende functie bij Galva Power Group en is sinds december 2014 actief bij Veiling Haspengouw. Etienne Leclère wordt het nieuwe aanspreekpunt voor de coöperanten.
24 april 2015  – Laatste update 14 september 2020 14:30
Lees meer over:

Aan de top van Veiling Haspengouw vindt opnieuw een machtswissel plaats: acht maanden na zijn aanstelling als CEO van de fruitcoöperatie verlaat Filip Vanaken de organisatie en wordt hij opgevolgd door voormalig financieel directeur Marijke Vanderstukken. Vanderstukken had jarenlang een leidinggevende functie bij Galva Power Group en is sinds december 2014 actief bij Veiling Haspengouw. Etienne Leclère wordt het nieuwe aanspreekpunt voor de coöperanten.

De samenwerking tussen de raad van bestuur van Veiling Haspengouw en algemeen directeur Filip Vanaken is stopgezet. Dat laat de veiling zelf weten. Vanaken werd begin september 2014 als CEO van de coöperatie aangesteld, ter vervanging van Renaat Kuipers. Hij werkte bijna twintig jaar bij de veiling, het merendeel van die tijd als financieel en administratief directeur. "De veiling schrijft momenteel aan een nieuw toekomstverhaal waar Filip Vanaken zich niet langer kon in vinden", zo klinkt het bij de raad van bestuur.

Zijn opvolger is voormalig financieel directeur Marijke Vanderstukken, die door de raad van bestuur geroemd wordt omwille van haar "doelgerichte en doortastende aanpak". Vanderstukken was eerder actief als managing director bij Galva Power Group en was sinds december vorig jaar als financieel directeur aan de slag bij Veiling Haspengouw. Voormalig commercieel directeur Etienne Leclère wordt het aanspreekpunt voor de coöperanten.

Vanderstukken zal als hoofd van de veiling haar schouders moeten zetten onder het strategisch actieplan STAM2020 dat in oktober vorig jaar werd gelanceerd. STAM2020 staat voor vier krachtige begrippen die het toekomstproject van Veiling Haspengouw belichamen: Slagkracht, Teamkracht, Aandacht en Marktkracht. STAM2020 kreeg de slagzin "Samen voor een krachtige veiling", mee en moet de leden van de coöperatie nauwer betrekken bij het uittekenen van de toekomststrategie van de veiling.

Beeld: Veiling Haspengouw

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek