Voedselteams engageert boer en consument

Korte ketenorganisatie Voedselteams zet een nieuw project in de stijgers om de band tussen boer en consument nog hechter te maken. ‘Solid Food’, of stevig voedsel, is een niet-contractuele vorm van afzetgarantie. "Een teamuitdaging", aldus de initiatiefnemers. Zes groenteboeren zullen het project opstarten, en op basis van hun ervaringen zal het project verder worden uitgebouwd.
21 maart 2014  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:25
Lees meer over:

Korte ketenorganisatie Voedselteams zet een nieuw project in de stijgers om de band tussen boer en consument nog hechter te maken. ‘Solid Food’, of stevig voedsel, is een niet-contractuele vorm van afzetgarantie. "Een teamuitdaging", aldus de initiatiefnemers. Zes groenteboeren zullen het project opstarten, en op basis van hun ervaringen zal het project verder worden uitgebouwd.

Solid Food wil ervoor zorgen dat producent en voedselteams elkaar ontmoeten. De boer in kwestie krijgt de ruimte om zijn product(en) voor te stellen, van de consumenten wordt verwacht dat ze een inschatting maken van hun afnamehoeveelheden. Op die basis wordt een engagement uitgesproken tussen beide partijen: Tijdens de afgesproken periode (een seizoen, een jaar,...) wordt de afname opgevolgd en per maand krijgen alle leden een zicht op de mate waarin het engagement gehaald wordt.

Meer info: Voedselteams + video

Bron: Voedselteams e-nieuwsbrief

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek