nieuwsbrief

Inschrijven op de gratis nieuwsbrief

  
  

16.01.2010 Haacht profileert zich als alternatief voor AB InBev

Brouwerij Haacht pakt dit weekend uit met een advertentie in alle nationale kranten. Dat de brouwer van onder meer Primus zich profileert op een moment dat bevoorradingsproblemen dreigen bij AB InBev, is natuurlijk niet toevallig. Met de slogan 'Tot uw dienst!' wil Haacht de consument eraan herinneren dat er een "volwaardig Belgische alternatief" bestaat.

Een "echt" Belgische, familiale en onafhankelijke brouwerij, wordt het verwoord in de campagne. "Als je de kranten leest is het precies of er geen bier meer is. Maar het land staat niet droog, hé. Wij zijn er ook nog", verduidelijkt commercieel directeur Luc Van Droogenbroek de advertentiecampagne.

De brouwer zegt sinds donderdag een stijging te merken van de vraag naar haar producten. Bij Haacht voegt men daar evenwel aan toe geen garen te willen spinnen op de kap van werknemers die "het slachtoffer zijn van een beleid dat niet het onze is". "Wij blijven voorzichtig en gaan vooruit met mate. De strijd is genadeloos en hard, men geeft ons geen cadeaus", luidt het bij de brouwer.

Bron: Belga

Volg VILT ook via