Nederlandse boeren erg actief op sociale media

Sociale media zijn in opmars bij de boerenbevolking in Nederland. 48 procent van de land- en tuinbouwers is actief op sociale netwerken, vorig jaar was dat nog 40 procent.
15 december 2011  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 15:02
Lees meer over:

Sociale media zijn in opmars bij de boerenbevolking in Nederland. 48 procent van de land- en tuinbouwers is actief op sociale netwerken, vorig jaar was dat nog 40 procent. YouTube, Facebook en Hyves (sociaalnetwerksite vergelijkbaar met MySpace en Facebook,  nvdr.) zijn het populairst. Dat blijkt uit online onderzoek van het marketingbureau AgriDirect onder 500 agrarische ondernemers.

Melkveehouders zijn het actiefst op sociale media. Ruim de helft van hen is er regelmatig te vinden. Bij varkens- en pluimveehouders ligt dit met 41 procent een stuk lager. Circa één op tien sociale-media-gebruikers was een jaar geleden op Facebook te vinden. Nu zegt 37 procent van de boeren die actief zijn op sociale media, Facebook te gebruiken. YouTube en Hyves blijven populair, maar ook Twitter en LinkedIn timmeren aan de weg bij deze groep.

Voor land- en tuinbouwers vormen sociale media een belangrijke bron van informatie over benodigdheden en machines voor het bedrijf. Driekwart van de agrarische gebruikers geeft aan op deze manier nieuws over dergelijke producten in de gaten te houden. Daarnaast wil één op de vijf informatie van leveranciers ontvangen via sociale media.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek