nieuwsbrief

Inschrijven op de gratis nieuwsbrief

  
  

17.09.2013 Witloof in de kijker tijdens 'Week van de Smaak'

Op donderdag 12 september werd, in aanwezigheid van Vlaams minister Pascal Smet, de aftrap gegeven voor de campagne van de 'Week van de Smaak'. De zevende editie vindt plaats van 14 tot 24 november en staat helemaal in het teken van water en vuur. De twee boegbeelden van de themaweek zijn dit jaar chef Kobe Desramaults en journaliste Dorien Knockaert.

Witloof zal dit jaar een hoofdrol spelen tijdens de ‘Week van de Smaak’, georganiseerd door Vol-au-vent vzw en gesponsord door het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM). De week zal in het teken staan van water en vuur: organisatoren van smaakactiviteiten worden aangemoedigd zich te verdiepen in verhalen van vissers en stuurmannen, in bier en in thee, ingrediënten uit het water en de locaties er rond, maar ook in de vurige keuken, in het roken en het branden en in mogelijke tegenstellingen.

De campagne krijgt ook twee bekende gezichten: chef Kobe Desramaults van restaurant In De Wulf en culinair journaliste Dorien Knockaert, die een boek schreef over 'Goed Eten'. "Allebei zijn ze begeesterd door koken en eten, door verrassende ingrediënten en door de rijkdom van lokale producten", aldus VLAM. Beiden zullen ook inschepen op de Smaakboot die Vlaanderen zal doorkruisen tijdens de ‘Week van de Smaak’ en zal aanmeren in elf ankersteden.

Tijdens elke rondvaart zal een topchef koken met witloof. Een biersommelier zorgt voor een gepast biertje bij de maaltijd. De twee grootste witloofleveranciers van België, veiling BelOrta en veiling REO, vaardigen enkele witloofambassadeurs af. Tijdens het varen zal deze witloofboer(in) de passagiers meer vertellen over het witte goud.

Meer informatie: Week van de Smaak

Bron: eigen verslaggeving

Beeld: VLAM

Volg VILT ook via