Ahold Delhaize kiest voor Delhaize als voornaamste merk

Supermarktketen Ahold Delhaize wil zich de komende jaren in België concentreren op versterking van het merk Delhaize. Eens die oefening voltooid is, "is de logische volgende stap om alle supermarktactiviteiten van Ahold Delhaize België in Delhaize Le Lion te integreren", klinkt het in een persbericht. Dat betekent dat het merk Albert Heijn mogelijk zou verdwijnen. Maar zover is het nog niet. De raad van bestuur van Ahold Delhaize zal in de eerste helft van 2019 beslissen of zo’n stap opportuun is. Tot dan zullen er in Vlaanderen Albert Heijn-winkels blijven bijkomen.
24 maart 2017  – Laatste update 14 september 2020 14:39
Lees meer over:

Supermarktketen Ahold Delhaize wil zich de komende jaren in België concentreren op versterking van het merk Delhaize. Eens die oefening voltooid is, "is de logische volgende stap om alle supermarktactiviteiten van Ahold Delhaize België in Delhaize Le Lion te integreren", klinkt het in een persbericht. Dat betekent dat het merk Albert Heijn mogelijk zou verdwijnen. Maar zover is het nog niet. De raad van bestuur van Ahold Delhaize zal in de eerste helft van 2019 beslissen of zo’n stap opportuun is. Tot dan zullen er in Vlaanderen Albert Heijn-winkels blijven bijkomen.

Albert Heijn deed in 2011 zijn intrede op de Belgische markt en heeft intussen 42 winkels in Vlaanderen. Midden vorig jaar echter fuseerden Delhaize en Ahold, het moederbedrijf van Albert Heijn. De Belgische Mededingingsautoriteit gaf daarvoor groen licht, op voorwaarde dat de supermarktketens in totaal 13 Belgische winkels verkochten: acht Albert Heijns, vijf Delhaize-franchisewinkels en een aantal nog niet geopende winkels.

Aan die voorwaarde is nog niet voldaan, maar er wordt wel aan gewerkt. Zo maakt Ahold Delhaize bekend opnieuw kandidaten te hebben gevonden voor de overname van nog eens vier winkels en een winkelproject, waaronder Carrefour. Eerder werden al filialen verkocht aan Lidl en Tanger.

Behalve aan de verkoop van haar winkels, werkt de keten aan een strategie voor de toekomst. Ze wil zich in de eerste plaats concentreren op het merk Delhaize en gelooft dat er nog groeimogelijkheden zijn in ons land. Vooral inzake merchandising en e-commerce ziet het bedrijf nog potentieel. “Zo combineren we het beste van Delhaize en Albert Heijn”, klinkt het.

Eens de herpositionering van Delhaize rond is, wil de keten zich richten op de integratie van alle Alhold Delhaize winkels in Delhaize Le Lion. Maar of de tijd rijp is voor die integratie, wordt pas in de eerste helft van 2019 beslist.  

Bron: Belga / Distrifood.nl / eigen verslaggeving

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek