Belgische frietjes op veroveringstocht in Zuidoost-Azië

De Belgische frietsector verkent voortaan gezamenlijk nieuwe oorden in het snel ontwikkelende Zuidoost-Azië, gecoördineerd door het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) en in samenwerking met Belgapom, APAQ-W en vijf Belgische producenten van diepvriesfriet. Om de markt voor Belgische frieten open te breken, is de frietcoalitie aanwezig op verschillende beurzen in de regio en wordt ook het Belgisch diplomatiek netwerk ingeschakeld.
17 oktober 2017  – Laatste update 14 september 2020 14:42

De Belgische frietsector verkent voortaan gezamenlijk nieuwe oorden in het snel ontwikkelende Zuidoost-Azië, gecoördineerd door het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) en in samenwerking met Belgapom, APAQ-W en vijf Belgische producenten van diepvriesfriet. Om de markt voor Belgische frieten open te breken, is de frietcoalitie aanwezig op verschillende beurzen in de regio en wordt ook het Belgisch diplomatiek netwerk ingeschakeld. 

Als grootste exporteur van diepgevroren aardappelproducten wereldwijd willen de Belgische exportbedrijven maar wat graag inspelen op de sterke economische groei in Zuidoost-Azië. Verschillende diepvriesfrietproducenten zoals Agristo, Bart’s Potato Company, Clarebout, Ecofrost en Mydibel trokken daarom met VLAM en ondersteund door Europese subsidies naar vakbeurzen in Thailand en Maleisië.

Tot en met 2019 loopt de campagne in de ASEAN-regio in vijf landen: Filipijnen, Indonesië, Maleisië, Thailand en Vietnam. “Deze landen zijn geselecteerd omdat ze een snel groeiende jonge bevolking en een opkomende middenklasse hebben”, zo klinkt het. “De acties focussen zich in eerste instantie op B2B-events. Op de beurzen verzorgt VLAM een stand voor de vijf deelnemende bedrijven en kunnen de bezoekers ook de ‘original Belgian fries’ in een Belgisch frietkot degusteren.”

Beeld: VLAM

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek