Brouwers blijven op VLAM rekenen voor bierpromotie

VLAM voert promotie voor groenten, fruit, zuivel, vlees, brood, … en sinds 2013 ook voor Belgische bieren. De biersector evalueerde de samenwerking positief en gaat nu echt in zee met VLAM door de oprichting van een sectorgroep bier. Hierin zijn de Belgische Brouwers, de Belgian Family Brewers en Toerisme Vlaanderen vertegenwoordigd. Dit jaar pakt VLAM uit met een nieuwe biercampagne: “Buitengewone momenten vragen Buitengewoon bier”.
30 maart 2018  – Laatste update 14 september 2020 14:44
Lees meer over:

VLAM voert promotie voor groenten, fruit, zuivel, vlees, brood, … en sinds 2013 ook voor Belgische bieren. De biersector evalueerde de samenwerking positief en gaat nu echt in zee met VLAM door de oprichting van een sectorgroep bier. Hierin zijn de Belgische Brouwers, de Belgian Family Brewers en Toerisme Vlaanderen vertegenwoordigd. Dit jaar pakt VLAM uit met een nieuwe biercampagne: “Buitengewone momenten vragen Buitengewoon bier”.

In april treedt de biersector toe tot VLAM, waarmee het zijn vertrouwen in die laatste bevestigt als Vlaams kenniscentrum inzake marketing en communicatie. Sinds 2013 voert VLAM promotie voor Belgische bieren met de slogan ‘Fier op ons bier’. Er liep onder meer een tv-spot, waarin buitenlandse café-uitbaters hun fierheid op onze Belgische bieren etaleren en ze vinden dat wij Belgen wat chauvinistischer mogen zijn op dat vlak. De campagne heeft ook een krachtig online luik.

Voor een langdurige samenwerking met VLAM wordt nu een sectorgroep bier opgericht. Hierin zijn de Belgische Brouwers, de Belgian Family Brewers en Toerisme Vlaanderen vertegenwoordigd. Verder worden de horecafederaties en de federatie van drankenhandelaars ook betrokken bij de werking indien opportuun. De promotie voor bieren van bij ons gebeurt steeds met respect voor het convenant inzake reclame en marketing van alcoholhoudende dranken.

Beeld: VLAM

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek