Conference-peer trekt naar Brazilië

Pas sinds het najaar van 2017 kreeg de Belgische Conference-peer markttoegang in Brazilië. Sindsdien zorgde VLAM al voor 1.800 degustatiemomenten in Braziliaanse supermarkten. Deze zomer was de Conference-peer ook voor de derde keer aanwezig op de PMA Fresh Connections Brazil. “Deze deelname versterkte onze activiteiten in Brazilië, en paste binnen het kader van het Europese project Taste of Europe Brazilië”, aldus VLAM. De Belgische Conference-peer kon rekenen op de vertegenwoordiging van de veilingen BelOrta en BFV.
9 september 2019  – Laatste update 14 september 2020 14:51

Pas sinds het najaar van 2017 kreeg de Belgische Conference-peer markttoegang in Brazilië. Sindsdien zorgde VLAM al voor 1.800 degustatiemomenten in Braziliaanse supermarkten. Deze zomer was de Conference-peer ook voor de derde keer aanwezig op de PMA Fresh Connections Brazil. “Deze deelname versterkte onze activiteiten in Brazilië, en paste binnen het kader van het Europese project Taste of Europe Brazilië”, aldus VLAM. De Belgische Conference-peer kon rekenen op de vertegenwoordiging van de veilingen BelOrta en BFV.

Eind augustus vond in Sao Paolo de zesde editie van PMA Fresh Connections Brazil plaats. “Deze conferentie richt zich op de groente- en fruitmarkt in Zuid-Amerika in het algemeen en de opportuniteiten voor Brazilië in het bijzonder”, laat het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) weten. “We waren hier voor de derde maal aanwezig met een promostand voor Conference-peren. Aanwezig zijn op het congres versterkt onze activiteiten in Brazilië en past binnen het kader van het Europese project Taste of Europe Brazilië.”

De deelname aan PMA Fresh Connections vond plaats in het kader van een driejarige campagne die voor 80 procent mee gefinancierd wordt door Europa, Taste of Europe Brazilië. “Het gaat om een informatie- en promotiecampagne die de Brazilianen warm moet maken voor de Belgische Conference-peer”, laat VLAM weten. “De focus van de campagne ligt op degustaties op de winkelvloer.” Sinds 2017 vonden er zo al meer dan 1.800 degustaties plaats. Tijdens het event kregen de bezoekers de boodschap dat de Conference-peer zowel zacht als hard geconsumeerd kan worden, wat een verschil is in vergelijking met de andere variëteiten.

In januari 2020 loopt de huidige Taste of Europe Brazilië-campagne af.” Afgelopen voorjaar dienden we een projectvoorstel in bij de Europese Commissie om de campagne met nog eens drie jaar te verlengen”, klinkt het bij VLAM. “Begin oktober verwachten we feedback op deze herindiening."

Beeld: VLAM

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek