Delhaize experimenteert met korting op gezonde voeding

Warenhuisketen Delhaize start een proefproject waarbij werknemers van een tiental bedrijven tot 20 procent korting krijgen bij de aankoop van gezonde voeding. In de testfase telt het project 'Healthy Ucoins' reeds 11.000 deelnemers. De warenhuisketen zal zelf de korting financieren. "Na drie maanden zullen we dan bekijken of dit inderdaad leidt tot gezondere aankopen", zegt woordvoerder Roel Dekelver. "Op basis daarvan zal worden bekeken of dit wordt voortgezet. We hebben de ambitie om dit stap voor stap verder uit te rollen."
29 april 2019  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:49
Lees meer over:

Warenhuisketen Delhaize start een proefproject waarbij werknemers van een tiental bedrijven tot 20 procent korting krijgen bij de aankoop van gezonde voeding. In de testfase telt het project 'Healthy Ucoins' reeds 11.000 deelnemers. De warenhuisketen zal zelf de korting financieren. "Na drie maanden zullen we dan bekijken of dit inderdaad leidt tot gezondere aankopen", zegt woordvoerder Roel Dekelver. "Op basis daarvan zal worden bekeken of dit wordt voortgezet. We hebben de ambitie om dit stap voor stap verder uit te rollen."

Voor het proefproject wordt gebruikgemaakt van de Nutri-score die door verschillende warenhuisketens gehanteerd wordt om aan te geven hoe gezond een voedingsproduct is. De deelnemers van het project zullen 20 procent korting krijgen wanneer ze met een een klantenkaart in een supermarkt van Delhaize een product met de Nutri-score A of B kopen. De totale korting die een werknemer kan krijgen, blijft wel beperkt tot 50 euro per maand. Delhaize werkt voor het project samen met Unbox, een Belgisch bedrijf dat een innovatief verloningssysteem uitwerkt om werkgevers te helpen bij het belonen van werknemers.

Het proefproject moet midden mei van start gaan en zal drie maanden duren. In de testfase wordt samengewerkt met tien grote bedrijven, waarvan telkens duizend werknemers kunnen deelnemen. Onder meer USG People, SD Worx, Brussels Airlines, BNP Paribas Fortis, AG Insurance, Eneco, Canon, Telenet en De Persgroep hebben zich al aangemeld. Daarnaast zullen ook duizend medewerkers van Delhaize deelnemen.

Bron: Belga

Beeld: VLAM

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek