Delhaize overweegt label over nutritionele kwaliteit

Delhaize onderzoekt de invoering van een voedingslabel dat klanten in een oogopslag moet informeren over de nutritionele kwaliteit van het product in kwestie. "De statistieken bewijzen dat mensen het moeilijk hebben om steeds een evenwichtige maaltijd te kiezen, en dat ze vragende partij zijn om geadviseerd te worden. We denken aan kleurcodes of letters, waarmee de klanten eenvoudig op het product kunnen aflezen of het al dan niet bijdraagt tot een evenwichtig voedingspatroon", zegt Delhaize-woordvoerder Roel Dekelver.
18 april 2018  – Laatste update 14 september 2020 14:45
Lees meer over:

Delhaize onderzoekt de invoering van een voedingslabel dat klanten in een oogopslag moet informeren over de nutritionele kwaliteit van het product in kwestie. "De statistieken bewijzen dat mensen het moeilijk hebben om steeds een evenwichtige maaltijd te kiezen, en dat ze vragende partij zijn om geadviseerd te worden. We denken aan kleurcodes of letters, waarmee de klanten eenvoudig op het product kunnen aflezen of het al dan niet bijdraagt tot een evenwichtig voedingspatroon", zegt Delhaize-woordvoerder Roel Dekelver.

Momenteel bekijkt Delhaize hoe het label vormgegeven kan worden om het beste tegemoet te komen aan de noden van de klanten. In eerste instantie wil de keten het label aanbrengen op zijn huisproducten. "We hebben de volledige controle over die producten, en de zevenduizend producten van het huismerk zijn goed voor meer dan de helft van de omzet, waardoor we al een groot deel van klanten bereiken", zegt Dekelver. Over een tijdstip voor de invoering van het label, kan Delhaize nog niets zeggen.

Woensdag stelde Delhaize ook andere initiatieven rond gezonde voeding voor tijdens een bedrijfsbezoek van minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld). Zo vinden klanten via de website meemetmijnleven.be tips en informatie om evenwichtiger te eten, kunnen klanten via de suikergids zien welke soort suiker in hun ontbijtgranen zitten en heeft het bedrijf het zout- en suikergehalte van een groot aantal producten verlaagd. Gedurende een week krijgen alle kinderen bovendien een gratis appel aan de kassa. Delhaize wil die actie in de toekomst ook organiseren met andere fruitsoorten.

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek