Delhaize zet in op e-commerce met lokale hubs

Supermarktketen Delhaize opent lokale hubs om te beantwoorden aan de stijgende populariteit van e-commerce, en de levering aan huis van producten uit te breiden. De eerste hub opent in Drogenbos bij Brussel. Vanaf 16 april kunnen klanten in de Brusselse regio daardoor hun boodschappen thuis laten leveren tussen 7 en 21 uur. Veertig procent van de e-commerceklanten kiest ervoor de bestelling thuis te laten leveren, en die optie kent ook de grootste groei, aldus Delhaize.
11 april 2018  – Laatste update 14 september 2020 14:44
Lees meer over:

Supermarktketen Delhaize opent lokale hubs om te beantwoorden aan de stijgende populariteit van e-commerce, en de levering aan huis van producten uit te breiden. De eerste hub opent in Drogenbos bij Brussel. Vanaf 16 april kunnen klanten in de Brusselse regio daardoor hun boodschappen thuis laten leveren tussen 7 en 21 uur. Veertig procent van de e-commerceklanten kiest ervoor de bestelling thuis te laten leveren, en die optie kent ook de grootste groei, aldus Delhaize.

Delhaize gaat nieuwe hubs openen om zijn activiteiten in de e-commerce verder uit te breiden. Vandaag worden alle e-commercebestellingen in het distributiecentrum in het Antwerpse Puurs voorbereid. Om de ruime leveringsuren 's morgens en 's avonds mogelijk te maken, opent het bedrijf lokaal kleinere herverdeelcentra. Daar worden alle leveringen uit de regio 's morgens voor de files geleverd en worden ze daarna via kleine bestelwagens naar de klanten gebracht. Dat is zowel op vlak van efficiëntie als van duurzaamheid een stap vooruit, aldus Delhaize.

"In eerste instantie gaat er een hub open in Drogenbos", legt woordvoerder Roel Dekelver uit. "We zijn van plan om er nog twee of drie andere te openen in de grote steden, maar over de timing en de locatie kunnen we nog niets zeggen. Elke hub zal extra jobs opleveren, maar hoeveel dat er in totaal zullen zijn, is nog niet geweten. In de hub in Drogenbos wordt een dertigtal arbeidsplaatsen gecreëerd."

De investeringen die Delhaize doet in de hubs, noemt Dekelver "een investering in de toekomst". "We anticiperen op een nog grotere groei van de e-commerce. Door daar zelf op in te spelen, kunnen we meer mogelijkheden aanbieden, waardoor meer mensen online gaan kopen, meer volumes worden verkocht, en we meer volk nodig hebben om die volumes te verwerken."

Volgens Delhaize zit e-commerce in de lift. Klanten kunnen ervoor kiezen de bestelling op te halen in de winkel, of thuis te laten leveren. Veertig procent van de e-commerceklanten kiest ervoor de bestelling thuis te laten leveren, en die optie kent ook de grootste groei. Hoeveel klanten juist gebruikmaken van de onlinediensten, geeft Delhaize niet vrij.

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek