Gezocht: broodconsumenten

Met de driejarige imagocampagne ‘Brood. Een goed verhaal’ wil een brede coalitie van Belgische en Nederlandse sectororganisaties de dalende broodconsumptie een halt toe roepen. “Spookverhalen hebben ervoor gezorgd dat het vertrouwen in brood gedaald is”, zo klinkt de diagnose. Via een brede mediacampagne moeten miljoenen consumenten overtuigd worden van de positieve waarden van brood. Ook voedingsdeskundigen maken deel uit van de doelgroep.
6 februari 2018  – Laatste update 4 april 2020 15:39

Met de driejarige imagocampagne ‘Brood. Een goed verhaal’ wil een brede coalitie van Belgische en Nederlandse sectororganisaties de dalende broodconsumptie een halt toe roepen. “Spookverhalen hebben ervoor gezorgd dat het vertrouwen in brood gedaald is”, zo klinkt de diagnose. Via een brede mediacampagne moeten miljoenen consumenten overtuigd worden van de positieve waarden van brood. Ook voedingsdeskundigen maken deel uit van de doelgroep. 

Vanaf maart rolt een samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse bakkerijbranche en met Europese subsidies ondersteunde, driejarige mediacampagne uit om de daling van de broodconsumptie in Europa een halt toe te roepen. “De afgelopen jaren heeft het imago van brood flinke deuken opgelopen”, aldus de initiatiefnemers. “Dieetboeken, zelfverklaarde voedingsgoeroes en spookverhalen in de (sociale) media hebben ervoor gezorgd dat het vertrouwen in brood gedaald is. De consument is hierdoor in verwarring geraakt.”

De boodschap van de campagne luidt dan ook dat brood lekker, veelzijdig en voedzaam is, en bovendien onderdeel van de Europese eetcultuur. Via radio, websites, sociale media en tastings moeten miljoenen consumenten worden bereikt, op de bijbehorende websites broodengezondheid.be en painetsante.be kunnen consumenten terecht voor informatie over brood. Het Belgische Instituut Brood & Gezondheid en het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) zullen de komende drie jaar het project begeleiden. 

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek