Nederlandse supermarkt Jumbo komt naar België

Met de oprichting van een Belgische vennootschap staat Jumbo, de op één na grootste supermarktketen van Nederland, weer een stap dichter bij het uitrollen van haar activiteiten in België. Het was al langer duidelijk dat Jumbo naar ons land lonkt. Officieel klonk het steeds dat het bedrijf de stap "overweegt" en de "mogelijkheden onderzocht". Maar gevraagd naar de publicatie in het Staatsblad bevestigt het bedrijf nu dat een Belgische zetel is opgericht "ter voorbereiding op de uitbreiding van Jumbo naar België".
15 juni 2018  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:45
Lees meer over:

Met de oprichting van een Belgische vennootschap staat Jumbo, de op één na grootste supermarktketen van Nederland, weer een stap dichter bij het uitrollen van haar activiteiten in België. Het was al langer duidelijk dat Jumbo naar ons land lonkt. Officieel klonk het steeds dat het bedrijf de stap "overweegt" en de "mogelijkheden onderzocht". Maar gevraagd naar de publicatie in het Staatsblad bevestigt het bedrijf nu dat een Belgische zetel is opgericht "ter voorbereiding op de uitbreiding van Jumbo naar België". 

Ons land is binnenkort een retailer rijker: het Nederlandse Jumbo komt naar België. Dat heeft het bedrijf voor het eerst ook zelf bevestigd. Wanneer dat zal gebeuren en met hoeveel winkels, is nog steeds niet duidelijk, maar uit een bijlage van het Belgisch Staatsblad blijkt dat in Antwerpen de bvba Jumbo België is opgericht. Jumbo is in Nederland goed voor een marktaandeel van ruim 19 procent en is daarmee de tweede grootste retailer van het land, met zo’n 600 winkels.

In het Belgisch staatsblad is te lezen dat de bvba Jumbo België opgericht is met als doel “de handel, de in- en verkoop, de distributie, de marketing van levensmiddelen en aanverwante artikelen, al dan niet via een digitaal (verkoop) kanaal en het verlenen van logistieke diensten ten behoeve van de aan de vennootschap verbonden winkelbedrijven”. In maart lanceerde Jumbo al een vacature voor een ervaren vastgoedacquisiteur in ons land. 

“In ons meerjarenplan is de optie voorzien dat we de Belgische markt betreden”, liet CFO Ton Van Veen eerder optekenen. “We willen eerst kijken welke mogelijkheden er zijn. We willen werken vanuit dezelfde filosofie, met een combinatie van omnichannel, online en foodmarkten. Het vergt een goeie voorbereiding en strategie als we naar België gaan. We zijn zeer landgericht, het zou dom zijn om te denken dat wat in Nederland werkt, dat ook doet in België.” 

Bron: De Tijd/Gondola.be

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek