Vervolg Conference-project verzekerd

Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) en de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO) krijgen 1,3 miljoen euro subsidie van de Europese Commissie om de Conference-peren te promoten in Duitsland en Oostenrijk, meldt branchemedium AGF. Daarmee wordt een vervolg gebreid aan de bestaande campagne “Die leckere Birne aus Europa – Immer eine gute Idee”.
30 september 2019  – Laatste update 14 september 2020 14:51
Lees meer over:
Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) en de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO) krijgen 1,3 miljoen euro subsidie van de Europese Commissie om de Conference-peren te promoten in Duitsland en Oostenrijk, meldt branchemedium AGF. Daarmee wordt een vervolg gebreid aan de bestaande campagne “Die leckere Birne aus Europa – Immer eine gute Idee”.
De nieuwe campagne zal drie jaar lopen, van 2020 tot 2022 en sluit naadloos aan op de bestaande campagne. De pijlen worden deze keer niet enkel op Duitsland gericht. De peren zullen ook op de Oostenrijkse markt gepromoot worden. Door de beperkte inlandse fruitproductie in Oostenrijk wordt veel verwacht van de campagne.
 
Al sinds 2012 bundelen de Belgische en Nederlandse fruittelers de krachten om de Conferencepeer te promoten in Duitsland met onder andere degustatieacties. Met succes, zo blijkt, want de Conference is de tweede best verkochte perensoort in Duitsland en de consumptie is dit jaar verdubbeld in vergelijking met 2012.
 
In totaal bedraagt het budget voor de campagne 1,7 miljoen euro waarvan de EU 80 procent financiert. De overige 20 procent komt van de Belgische en Nederlandse sector. Die Europese steun is broodnodig. Door onder meer de aanhoudende handelsboycot van Rusland en de onzekerheid met de brexit kunnen de perentelers een duwtje in de rug gebruiken.

Bron: VLAM

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek