“Voedingssector van vitaal belang voor dagelijks leven"

Viroloog Marc Van Ranst en Piet Vanthemsche, voorzitter van de ‘Economic risk management group’, brachten vrijdag een bezoek aan het zuivelbedrijf Olympia in Herne. Ze onderstreepten het belang van de voedingssector en spraken hun steun uit voor alle werknemers die actief zijn in de agrovoedingsketen omdat zij een belangrijke taak hebben om de voedselvoorziening te verzekeren. Ook Fevia, de federatie van de voedingsindustrie, lanceert deze week de campagne #FoodHeroes om alle werknemers te steunen.
22 maart 2020  – Laatste update 14 september 2020 14:53
Viroloog Marc Van Ranst en Piet Vanthemsche, voorzitter van de ‘Economic risk management group’, brachten vrijdag een bezoek aan het zuivelbedrijf Olympia in Herne. Ze onderstreepten het belang van de voedingssector en spraken hun steun uit voor alle werknemers die actief zijn in de agrovoedingsketen omdat zij een belangrijke taak hebben om de voedselvoorziening te verzekeren. Ook Fevia, de federatie van de voedingsindustrie, lanceert deze week de campagne #FoodHeroes om alle werknemers te steunen.
Terwijl veel fabrieken, vaak noodgedwongen, hun deuren moeten sluiten of op een laag pitje werken, blijft de voedingssector op volle toeren draaien. De volledige agrovoedingsketen is een sector van vitaal belang tijdens de coronacrisis.
 
Marc Van Ranst en Piet Vanthemsche staken tijdens hun bezoek de werknemers een hart onder de riem. "In deze gezondheidscrisis moet onze maatschappij blijven draaien en dan vragen wij uitzonderlijke inspanningen van uitzonderlijke mensen", zei Van Ranst. Volgens Vanthemsche vormt de voedingssector de draaischijf voor ons dagelijks leven. En ook al blijven de voedingsbedrijven produceren, ze nemen hun voorzorgen om de ‘social distancing’ te handhaven en de veiligheid van alle medewerkers te verzekeren.
 
“Terwijl het coronavirus heel wat Belgen thuis houdt, blijven onze ondernemers en hun teams op post”, klinkt het ook bij Fevia. “Samen blijven ze de voedingsproductie draaiende houden en de voedselbevoorrading garanderen.” Daarom lanceert de federatie een social media campagne #FoodHeroes om alle werknemers in de schijnwerpers te plaatsen.
 
Fevia roept alle bedrijven op om selfies, foto’s en video’s van werknemers in voedingsbedrijven te posten op social media. Alles wordt ook gebundeld op het online platform www.foodheroes.be. “De boodschap is duidelijk: we danken onze talenten voor hun buitengewone inspanningen.”
 
foodheroes-fevia-corona.jpg
 
“Voor heel wat Belgen die komende weken thuis zitten, zal voeding een troost zijn die ze maar al te graag delen via de sociale media”, zegt Nicholas Courant van Fevia. “Wij willen hen aanmoedigen om daarbij ook eens te denken aan de mensen die in moeilijke omstandigheden blijven doorwerken om die voeding te maken. Daarom gaan we alle Belgen – van de man in de straat tot onze politici - oproepen om de hashtag #FoodHeroes te gebruiken en een Like te geven voor onze helden.”

Bron: BCZ / Eigen verslaggeving

Beeld: BCZ / Fevia

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek